מה הפנים שלך מספרות עליך?

על תקשורת לא מודעת, מימיקה מזיקה ומה שביניהם​

תרגילי יוגה לפנים
מומלץ לתרגל יוגה לפנים / פייס יוגה

את יושבת בבית קפה ומחכה לחברה. עד שהיא תגיע, את מחליטה לסיים משימה חשובה ופותחת את הלפטופ. את מרוכזת במחשב לגמרי ובלי לשים לב הגבות שלך מתקמטות ואת מכווצת את העיניים בריכוז. חמש דקות אחר כך, כשהחברה מגיעה, היא מנסה לברר בעדינות אם הכל בסדר איתך ולמה את נראית כועסת. את מתעקשת שאת ממש בסדר ואפילו מחייכת חיוך גדול כדי להוכיח זאת – אבל תכלס, יש מצב שהפנים שלך, למרות שאת לא מודעת לכך, מספרות סיפור קצת אחר. נשמע מוכר? ובכן, את מוזמנת "להאשים" את שרירי המימיקה שלך, האחראיים על מגוון הבעות פנים, לרוב גם מבלי שיש לנו מושג על כך. מה את חייבת לדעת על קבוצת השרירים החשובה? האם יש דבר כזה מימיקה מזיקה? והכי חשוב – איך להשיג עור פנים חלק באמצעות שליטה על שרירי המימיקה? ממש כמו תרגילי יוגה לפנים (או: פייס יוגה). בואי נצא לדרך (ובלי לכווץ את העיניים תוך כדי הקריאה, אה? 😊 )

מימיקה: כלי חשוב להבעת רגשות

המימיקה היא כלי חשוב בתקשורת הבין אישית. באמצעותה אנו יכולים להביע קשת שלמה של רגשות, כמו פליאה, ריכוז, שמחה, כעס ועוד. הרגש ה"מתלבש" בפנים שלנו מסייע לנו לאותת לצד השני באיזה state of mind אנחנו נמצאים, ובאמצעותו אנו גם יכולים לספר סיפורים שלמים על המצב הרגשי בו נמצא האדם שעומד מולנו – באמצעות הבעת הפנים שלו בלבד. אך האם הפרשנות שלנו תמיד נכונה? האם תמיד הבעת הפנים שלנו מספרת את הסיפור שהיינו רוצים לספר? אם תשאלי את המימיקה המזיקה, היא תשמח לכווץ את שרירי הפנים שלה ולומר לך בזו הלשון: ממש לא.

פייס יוגה: מתי המימיקה הופכת למזיקה?

כשיש חזרתיות רבה בכיווץ שרירים מסוימים או כשיש שריר שמכווץ באופן קבוע וסטטי – המימיקה שלנו הופכת להיות מזיקה. למעשה, מדובר באקט בלתי מודע שאינו קשור לרגש מסוים שאנחנו חוות באותו הרגע. שיחה המתנהלת כשאחד הצדדים עם גבות מורמות אל על לכל אורכה ושוכח להרפות, אנשים שמכווצים את זוויות הפה כלפי מטה מבלי שהם באמת מרגישים חוסר שביעות רצון וגם עבודה במחשב באופן ממושך תוך כיווץ הגבות בריכוז – מזהה את עצמך באחת מהדוגמאות הללו? כל אלה מצביעים על מימיקה שלאורך זמן מזיקה למראה הפנים. עד כמה מזיקה? בואי לגלות ואז גם תביני מה זה בדיוק תרגילי יוגה לפנים.

נעים מאוד: קמטים חדשים

כשאנחנו מכווצים את השריר בחזרתיות בצורה בלתי מודעת, ולאורך שנים, השריר מתקצר ומאבד מהאלסטיות הטבעית שלו. לצד התהליך הזה, שכבת העור שלנו נשארת באורכה המקורי. ומה קורה כששכבת הבסיס קצרה אך זו שמעליה ארוכה יותר? כך בדיוק נוצרים קמטים, כשהזמן הממוצע להופעת קמט חדש בפנים נע בין 5-7 שנים. וכאילו זו לא גזירה מבאסת מספיק, עם השנים טווח התנועה של השרירים שלנו נפגע ולכן יש הבדל בין שריר שמתכווץ בגיל צעיר לבין שריר מכווץ בגילאים מבוגרים. כשאנחנו צעירות (ויפות), גם אם השריר יהיה מכווץ באופן ממושך, הוא יחזור לעצמו בקלות יחסית. כשאנחנו מבוגרות יותר (ועדיין יפות, כמובן), השריר המכווץ נשאר במצבו המכווץ גם כשאנחנו מפסיקות לכווץ אותו – והקמטים לגמרי כאן כדי להישאר. בדיוק לשם כך חשוב לאמן את שרירי הפנים, לבצע מתיחות מבוקרות והרפיה של השרירים באופן סדיר – למעשה לבצע תרגילי יוגה לפנים. אנחנו מלמדות את כל זה בתוכניות האימון שלנו, מוזמנת להציץ.

איך נלחמים במימיקה מזיקה?

השלב הראשון: מזהים

קמטי מימיקה לא בהכרח קשורים לגיל, אלא להרגלים מזיקים. ערכי סקירה קצרה והביטי סביבך – סיכוי טוב שתראי נשים בשנות ה-20 לחייהן עם קמט במצח או בצדי הפה ולעומתן נשים בעשור הרביעי לחייהן עם מצח חלק להפליא. המשמעות: קמטי ממיקה בפנים הם תוצר של הרגלים מזיקים.

לכן, השלב הראשון בדרך לשליטה בהופעתם הוא להבין מהם הרגלי המימיקה שלנו ובאילו אזורים בפנים אנו "חוטאים" במימיקה מזיקה. הביטי בראי ובדקי היכן מופיעים הקמטים הללו (לא תמיד הם מופיעים כתוצאה ממימיקה שגויה, נוכל לסייע לך לזהות זאת בשמחה): קמטים רוחביים במצח, קמטים בין הגבות, קמט רוחבי על גשר האף, קמטים בזוויות העיניים, קמטים המחברים בין האף לפה, קמטים מעל השפה העליונה, קמטים בלחיים וכן קמטי מריונטה מזוויות הפה לכיוון הסנטר.

השלב השני: מציבים מטרה

לאחר הזיהוי, בחרי אזור ממוקד עליו תרצי לעבוד והציבי לעצמך מטרה ברת ביצוע. בחירת אזור מוגדר ופרק זמן מוגדר יסייעו לך להתמיד. לדוגמה, אם הקמטים הרוחביים במצח מפריעים לך, החליטי שבשבועיים הקרובים כי את עורכת בקרה באזור זה ושמה לב כשמתחילה תנועה לא מודעת של הרמת הגבות. כדי שהבקרה תהיה באמת איכותית ויעילה, תוכלי ללמוד טכניקות הרפיה ושחרור – תרגילי יוגה לפנים, הן יסייעו לך להפסיק מיד את המימיקה המזיקה (גם כאן, אנחנו עומדות לרשותך 😊).

השלב השלישי: מייצרים תזכורות

זה הזמן לשלוף את התותחים ה"כבדים" ולייצר תזכורות שיסייעו לך להתמיד במטרה. תוכלי להציב מולך מראה שולחנית קטנה ולהביט בה מפעם לפעם, לשים התראה שעתית ש"תעיר" אותך ממצב טייס אוטומטי ותסייע לך לשלוט בהבעות הפנים בזמן ביצוע פעולות שגרתיות, להדביק מדבקות מיוחדות על הפנים שיפריעו לשריר להתכווץ בחופשיות ואפילו לבקש מחברה, בן זוג או כל אדם קרוב אלייך להעיר לך כשאת נתפסת "בשעת מעשה". עם הזמן, תראי שאת לא נזקקת לתזכורות הללו ומתקנת אוטומטית את הכיווץ השגוי  – מימיקה לא מודעת היא לא גזירת גורל, ולגמרי שווה להתמיד!

הפתרון הטוב ביותר: אימון הפנים

טוב, מה חשבתן? שלא "נרים" לשיטה הגאונית הזאת שהיא ממש סטייל יוגה לפנים? 😊

טיפול במימיקה מזיקה וקמטי מימיקה נעשה לרוב באמצעות שילוב של הרפיה, מתיחה, שחרור של השרירים ואימון סדיר. אימון שרירי הפנים (או יוגה לפנים, בלשון העם) זו הדרך הנכונה ביותר לטפל בבעיה מהשורש וליהנות מפנים חלקות וקורנות הרבה יותר. תרגילים לפנים, כשהם נעשים באופן סדיר ונכון, מטפלים בגורם להיווצרות הקמטים ולא רק שולטים בסימפטומים שהוא מייצר. באמצעות תוכניות  האימון שלנו, תוכלי להתנסות במגוון תרגילי יוגה לפנים, שיסייעו לך לתקן את קמטי המימיקה, לעדן ולטשטש אותם. לצד התרגילים, חשוב להקפיד במהלך היום על תרגילי הרפיה ומתיחות שנלמדים בתוכניות האימון ולערוך גם בקרה על מימיקה מזיקה.

לסיכום: מזהים, מציבים מטרה, עורכים תזכורות והכי חשוב – נרשמים לתוכניות שלנו!